Vizitatorii urcă cu liftul opt etaje şi coboară apoi în spirală pentru a descoperi la fiecare nivel modelele reprezentative ale unei epoci din istoria mărcii germane. Cele peste 160 de autovehicule, restaurate de specialişti şi aflate în perfectă stare de funcţionare, pot fi văzute şi fotografiate de aproape de vizitatori, deoarece nu există nici o barieră sau geam între ei şi exponat, ci doar interdicţia de a nu le atinge.
Daimler şi Benz, părinţii autovehiculelor
Compania Daimler-Benz, a fost înfiinţată pe data de 28 iunie 1926, prin fuziunea dintre Benz & Cie. şi Daimler Motoren Gesellschaft (DMG). Prima fusese fondată în 1871 de Karl Benz, cea de-a doua luase naştere, în 1890, la iniţiativa lui Gottlieb Daimler şi a lui Wilhelm Maybach. Aşa se face că în acest moment, gigantul german se poate lăuda că fondatorii săi au inventat atât motocicleta, cât şi automobilul, dar şi că au peste 260.000 angajaţi în întreaga lume şi un profit net de 4,7 miliarde de euro în 2010 (cifră de afaceri de 97,8 miliarde de euro). În portofoliul firmei se găsesc mărcile de automobile Mercedes, Maybach şi Smart, dar şi diviziile de camioane Mitsubishi, Kamaz sau Setra.
Anii 1900 - Gottlieb Daimler avea ambiţia să furnizeze motoare pentru
vehicule ce se deplasau pe uscat, apă sau în aer. De asemenea, firma sa a
fost una dintre primele companii producătoare de automobile, care a
constuit autoutilitare, precum maşini de pompieri sau de cărat marfă
Daimler Motor Car 1889 - Acest vehicul a fost expus pentru prima dată în 1889, cu ocazia Expoziţiei Internaţionale de la Paris, fiind primul autovehicul cu două viteze din lume. În prima viteză invenţia lui Karl Benz prindea 5 km / h, iar în a doua ajungea la 16 km / h.
Mercedes 300 SL - Celebru model Mercedes a fost prima maşină din lume cu injecţie directă în camera de combustie, dar şi primul cu gull-wings (cunoscute ca ”uşi fluture”), care au devenit semnul său distinctiv. Doar 1.400 de bucăţi au fost construite între 1954 şi 1957, iar preţul unei maşini păstrate în bune condiţii poate trece de 180.000 de euro.
Mercedes 300 SLR - Una dintre cele mai celebre maşini din panoplia producătorului german, Mercedes 300 SLR a fost condus în Grand Prix-urile din anii ‘50 de unii dintre cei mai buni piloţi ai lumii: Juan Manuel Fangio şi Stirling Moss. Preţul unei asemenea maşini poate ajunge şi la 500.000 de euro.
Mercedes Pagoda - Mercedes 230 SL, numit şi Pagoda, a fost construit
între 1963 şi 1971, fiind foarte popular în SUA, unde s-au vândut peste
33% din maşinile fabricate. Un asemenea model poate fi cumpărat cu o
sumă începând
de la 40.000 de euro.
Maşini de curse - Tradiţia scuderiei germane datează încă din anii ‘20,
când maşinile de curse erau denumite ”Blitzen Benz” (”Fulgerătoarele
Benz”). În 1934, puternicele maşini produse la Stuttgart primesc
denumirea de ”Silver Arrows” (”Săgeţile Argintii”), supranume pe care îl
poartă şi azi.
Karl Benz Patent Motorwagen - Aceasta este o replică funcţională a
primul automobil din lume. Originalul a fost produs în 1886, la un an
după ce inventatorii Gottlieb Daimler şi Wilhelm Maybach produseseră
deja prima motocicletă. Autovehiculul a fost testat de soţia
inventatorului Karl Benz, Bertha, care a luat maşina şi pe cei doi copii ai cuplului şi a parcurs 194 de km, până la casa mamei sale, fără ca soţul său să ştie.
S-Klasse - Limuzinele din gama S-Klasse, produse în prima jumătate a
anilor ‘90, erau cunoscute ca nişte limuzine elegante, extrem de
apreciate de clienţii concernului german.
Prima motocicletă - Gottlieb Daimler a fost cel care a construit în
1885, prima motocicletă din lume, ale cărui componente erau fabricate în
proporţie covπrşitoare din lemn şi prindea ”ameţitoarea” viteză de 8 km
/ h.
Prototipuri - Dacă acum câteva decenii Mercedes inova în privinţa formei
caroseriei sau a motorului ce propulsa maşina, acum germanii menţin
aceeaşi direcţie, dar caută să găsească şi forme altermative de
alimentare şi investeşte în motoarele hibrid sau în cele electrice.
1909 Benz 200 -PS Rennwagen - În 1909, Benz 200 Rennwagen era cel mai
rapid vehicul de pe pământ, întrecând orice maşină, avion sau tren.
Pilotul Bob Burman a reuşit, în 1911, în cursa de la Daytona Beach, să
atingă 228 km / h.
Mercedes Benz 300S Coupe - Modelul 300S s-a produs între 1949 şi
1963,fiind numit şi ”Adenauer”, după numele lui Konrad Adenauer, primul
cancelar al Republicii Federale Germane, care poseda şi el o astfel de
limuzină.
Mercedes Benz Simplex - Vehiculele, produse între 1902-1909, aveau
motoare capabile să dezvolte între 40 şi 60 de cai putere. Numele vine
de la motto-ul fabricii în acel moment: ”Comfortul înseamnă simplitate”.
Interior - Interioarele luxoase, în unele cazuri chiar extravagante, erau unele dintre atuurile maşinilor Mercedes, care le-a impus de-a lungul vremii pe piaţa auto.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu